FAQ

Pytania do aplikacji My Keto Diet

Spersonalizowany plan posiłków znajduje się na Twoim konie, do którego loginem jest adres e-mail wprowadzony przez Ciebie podczas rejestracji. Jeśli nie ustawiłeś jeszcze hasła – sprawdź swoją pocztę.
Potwierdzenie zakupu otrzymałeś mailowo, sprawdź przede wszystkim folder spam/śmieci. jeśli nie możesz znaleźć tej wiadomości, najprawdopodobniej przez przypadek popełniłeś drobny błąd w zapisie swojego adresu mailowego. Nie przejmuj się! Literówki zdarzają się każdemu. Napisz do nas na office@myketoplan.diet, a my pomożemy Ci w uzyskaniu dostępu do konta.

Dostęp do swojego konta z planem posiłków otrzymasz natychmiast mailowo po dokonaniu płatności. Pamiętaj, że wiadomości czasami trafiają do spamu/śmieci. Jeśli go tam nie ma, skontaktuj się z nami na office@myketoplan.diet.

Jeśli produkty nie są istotne dla przepisu, możesz przygotować je bez nich. Jeśli Twój przepis zawiera składnik, który został wykluczony/wymieniony na inny, ale stanowi on podstawę dania, skontaktuj się z nami, rozwiążemy ten problem.
Przepisy znajdziesz po kliknięciu w wybraną potrawę.
Wykupując dietę możesz z niej korzystać przez 3, 6 lub 12 miesięcy. Po tym okresie dostęp zostanie wyłączony.
Nie. Wykupując dietę otrzymasz od razu plan na wszystkie tygodnie.
Nie martw się o ilość spożywanych kalorii. Plan posiłków został przygotowany w oparciu o Twoje parametry – wagę, wiek, poziom aktywności fizycznej i efekt, który chcesz osiągnąć. Nadmierna redukcja kalorii przyczynia się do powstawania problemów zdrowotnych. Zaufaj nam, Twój plan posiłków jest odpowiedni. W diecie ketogenicznej spożywając tłuszcz, spalasz więcej tłuszczu.

Jeśli posiadasz alergię na jakikolwiek produkt w Twoim planie, skontaktuj się z nami na office@myketoplan.diet. Nasz dietetyk zaproponuje zamiennik.

Jeśli stwierdzisz, że nasz produkt nie satysfakcjonuje Cię, napisz do nas na office@myketoplan.diet.

Pytania dotyczące diety

Dieta ketogeniczna to dieta bardzo wysokotłuszczowa, o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i umiarkowanym spożyciu białka. 70% Twoich kalorii w diecie keto pochodzi z tłuszczu, 20% z białka, a tylko 10% z węglowodanów. Taki stosunek składników odżywczych sprawia, że nasz organizm zamienia swoje preferowane paliwo z węglowodanów na ketony, które powstają z tłuszczu. Ten unikalny stan nazywany jest ketozą.

Sprzymierzeńcem w diecie ketogenicznej jest woda. Pij jej dużo, a przynajmniej tyle, ile wyliczyliśmy dla Ciebie (informację znajdziesz na swoim profilu). To ważne szczególnie w pierwszych dniach, ze względu na zwiększone wydalanie wody z organizmu spowodowanie zmniejszającą się ilością glikogenu.

Postaw na herbaty – np. czerwoną Pu-erh, która wspomaga odchudzanie i kawę. Nie słodź. Unikaj soków, chyba, że są składnikiem przepisu. Soki to źródło węglowodanów, których na diecie keto unikamy. 

Możesz stwierdzić, czy jesteś w stanie ketozy, używając łatwo dostępnych pasków ketonowych, czyli domowych testów do badania ciał ketonowych w moczu lub skorzystać z badań laboratoryjnych krwi i moczu. Możesz też zbadać swoją krew, używając ketometru.

Oznaki świadczące o tym, że jesteś w stanie ketozy: utrata masy ciała, zwiększone oddawanie moczu i owocowy, metaliczny smak w ustach, a także wyostrzenie zdolności myślenia, zwiększona energia.

W pierwszych dnia stosowania diety keto, możesz doświadczyć zespołu objawów, o których mówi się „keto grypa”. Jeśli odczuwasz zmęczenie, jesteś rozkojarzony, masz nudności, nie przejmuj się – to okres przejściowy, który szybko minie. Twój organizm właśnie adaptuje się do diety keto i daje Ci to odczuć nieco silniej. To zupełnie naturalna reakcja organizmu przy zmianie paliwa z węglowodanów na tłuszcze. Ten stan za chwilę minie.

Tymczasem, by załagodzić objawy, pij dużo wody. Pomyśl nad suplementacją magnezu, wapnia i potasu. Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu. Jeśli jeszcze nie zacząłeś diety, ale boisz się keto grypy – zacznij wcześniej suplementację i nawadniaj organizm. Wiele osób stosując te środki profilaktycznie, nie odczuwa keto grypy w ogóle lub w znacznie mniejszym stopniu. 

Elektrolity pozwalają na prawidłową pracę organizmu. Są ważne nie tylko podczas diety, ale też w codziennym życiu. Okres diety, szczególnie jej wprowadzania jest dużym wyzwaniem dla organizmu, który musi zmienić swoje zwyczaje. Aby ułatwić swojemu ciału ten czas – suplementuj potas, magnez wapń i sód. W ten sposób zminimalizujesz nieprzyjemności (m. in. senność, zmęczenie), które pojawiają się u wielu osób szczególnie na początku diety. 

Jeśli nie lubisz i nie pijesz mlek na bazie orzechów, możesz zastąpić je innym. Na przykład zamiast mleka kokosowego skorzystaj z mleka migdałowego lub odwrotnie.
Produkty mleczne spożywaj z umiarem. Wybieraj produkty pełnotłuste, ponieważ te o obniżonej zawartości tłuszczu są wysokoprzetworzone.
Ćwiczenia nie są koniecznością! Badania wykazały, że sama dieta jest wystarczająca. Zalecamy jednak połączenie diety z wybraną formą aktywności.